مقالات آرشیو خبر ها
سیاست نقل و  انتقالات یووه نشان می دهد آنها به دنبال موفقیت اروپایی هستند!

سیاست نقل و انتقالات یووه نشان می دهد آنها به دنبال موفقیت اروپایی هستند!

یوونتوس بعد از تاریخ سازی در سری آ با 5 قهرمانی پیاپی، ساده انگارانه برای بهترین شدنش در باد غرور موفقیت هایش نخوابیده است. بعد از اینکه بانوی پیر فصل قبل را بد شروع کرد و در 6 بازی ابتدایی تنها 5 امتیاز جمع کرده بود و در رتبه ی 15ـم بود، تنها در 4 بازی بین ابتدای اکتبر تا انتهای فصل امتیاز از دست داد. این تغییر مثبت بزرگ فرمی شامل 15 پیروزی پیاپی شگفت انگیز بود که در نوع خود در 5 لیگ برتر اروپایی بی نظیر بود.

 

در ضمن، کاپیتان جیجی بوفون 974 دقیقه را در سری آ‌ بدون گلزنی سپری کرد، رکوردی که در نهایت آندره آ‌ بلوتی از روی نقطه ی پنالتی در بازی ای که در نهایت به پیروزی 4‐1 یوونتوس منجر شد، متوقف گردید. مکس آلگری می تواند بار دیگر به سادگی چنین چیزی را از شاگردانش انتظار داشته باشد، اما مربی 48 ساله ی ایتالیایی بعید است که تنها بار دیگر به دوگانه ی داخلی بسنده کند.

 

تلاش او برای موفقیت اروپایی با بازگشت آلوارو موراتا به رئال مادرید و لینک شدن پل پوگبا برای برگشتن به انگلستان آسیب ببیند، اما بعد از اینکه او توانست کوچ آندره آ‌ پیرلو، آرتورو ویدال و کارلوس توز را که هر سه نقشی اساسی در صعود یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان سال 2015 داشتند، مدیریت کند، آلگری ثابت کرده است که قادر است با کفایت رفتن افراد حیاتی را پوشش دهد. در واقع یوونتوس با کاراییِ بی باکانه ای همین الان هم در حال پوشش خروج موراتا و رفتن احتمالی پوگبا است.

 

بیشترین تعداد پاس گل در بین بازیکنان فصل قبل سری آ‌ 

 

پوگبا نمره ی هواسکورد بهتری از تمام بازیکنان دیگر سری آ‌ در فصل گذشته دریافت کرد (7.81) ، در عین حال هیچ بازیکنی بیشتر از او پاس گل ارسال نکرده است. این امار برابر با آمار خرید جدید یوونتوس میرالم پیانیچ است، کسی که رقیب مستقیمشان رم را برای بازی در یوونتوس آرنا ترک گفت. این هافبک اهل بوسنی و هرزگوین به عنوان یکی از خلاق ترین بازیکنان اروپا در نظر گرفته می شود، او یکی از تنها دو بازیکنی است که هم تعداد گل و هم تعداد پاس گل هایش را در فصل قبل سری آ‌ دو رقمی کرده است، نفر دیگر لورنزو اینسینیه است.

 

آمدن او تنها گمانه زنی های خروج پوگبا از تورین در تابستان جاری را افزایش داد. در ضمنِ اینکه سبک بازی این دو نفر متفاوت است و پوگبا از نقاط عقب تر زمین تیم مقابل را در زمان حملات تهدید می کند در حالی که پیانیچ رویکرد محتاطانه تری دارد. اما خصوصیات مبتکرانه ی این دو نفر این فکر را به ذهن متبادر می کند که هافبک تازه وارد یووه جانشین پوگباست. در واقع پیانیچ از لحاظ پاس کلیدی متوسط در هر بازی با 2.4 در رتبه ی دوم سری آ‌ در فصل گذشته قرار داشته است، در عوض پوگبا با 1.5 پاس کلیدی در بین 25 بازیکن برتر قرار دارد.

 

از لحاظ تعداد دریبل در بازی، پوگبا با 2.9 دریبل در رتبه ی سوم قرار دارد، در حالی که پیانیچ با 0.8 دریبل عملکردی متوسط ارائه کرده است. درحالی که آنها به سبکی متفاوت از فوتبال تطبیق پیدا می کنند، پیانیچ باز هم می تواند جانشینی ایده ال برای پوگبا باشد. در خط هافبک 3 نفره، با سامی خدیرا و کلودیو مارکیزیویی که از انتهای زمین فرار می کنند تا به خط حمله کمک کنند، پیانیچ فضای فروانی برای استفاده ی حداکثری از استعداد خلاقانه اش خواهد داشت، به خصوص با توجه به تسلط مطلق یوونتوس در سری ‌آ این امر کاملا محتمل به نظر می آید.

 

 

اما او تنها چهره ی جدید تابستانی در یوونتوس آرنا نخواهدبود، مهدی بن عطیه و گنسالو ایگوایین هم به یووه پیوسته اند، نفر اول بعد از انتقال دو سال قبلش به بایرن مونیخ نتوانست در انجا جا بیفتند و با انتقال قرضی با حق خرید به سری آ‌ بازگشت. بن عطیه علی رغم نیمکت نشین بودن در بایرن اما هنوز هم جزء مدافعان سطح بالای اروپا محسوب می شود، پس عجیب نیست که یوونتوس بخواهد که یک مدافع با تجربه ی بازی در لیگ قهرمانان را به ترکیبش اضافه کند.

 

در بین بازیکنانی که 10 و یا تعداد بیشتری بازی در دو فصل گذشته ی لیگ قهرمانان انجام داده اند، تنها یک بازیکن با فواصل زمانی کمتر از بن عطیه قطع توپ انجام داده است (هر22.8 دقیقه یک بار) ، به علاوه، در تنها فصل حضورش در رم، او جزء خط دفاعی بود که در 10 هفته ی ابتدایی فصل تنها 1 گل دریافت کرده بود و امتیاز هواسکورد 7.59 برای او کافی بود تا در تیم منتخب هواسکورد ان فصل سری آ‌در کنار هم تیمی جدیدش جورجو کیه لینی قرار بگیرد. با فهم تاکتیکی بالایش و توانایی در بازی سازی از خط دفاع می تواند خرید ایده آلی برای خط دفاع یوونتوس باشد.

 

البته این انتقال می تواند پیشرفت دنیه روگانی را کند نماید و فراموش نکنیم که بن عطیه گاهی برای بازی کردن در فرم 3 نفره ی دفاع پپ گواردیولا در طول دو سال حضورش در آلمان دچار مشکل می شد، که باعث می شود او به سرعت نتواند در تورین تاثیرش را بگذارد، اما در کل برای تیمی که می خواهد قدرت بالایی در نیمکت دفاعش داشته باشد تا در تمام رقابت ها مدعی باشد یوونتوس می توانست گزینه های بسیار بدتری از بن عطیه را انتخاب کند!

 

آمار فصل قبل ایگوایین

 

اما خرید بزرگ یوونتوس ایگوایین خواهد بود که دستمزد سالانه 800 هزار یورویی از تیم چینی Hebei China Fortune را رد کرده است تا در اروپا بماند. به دنبال رفتن موراتا، یک مهاجم دیگر برای جانشینی او ضروری بود اگرچه آلگری بدون پیپیتا هم، دیبالا و مانژوکیچ را به عنوان دو مهاجم کلاس جهانی در ترکیبش دارد.

 

مانژوکیچ و زازا می توانند از نظر فیزیکی به تیم کمک کنند، اما رکورد گلزنی های پیپیتا او را بالاتر از آن دو قرار می دهد. او در کنار دیبالا می تواند یکی از زهردار ترین زوج های هجومی جهان را در سیستم 3‐5‐2 مورد علاقه ی آلگری شکل دهد. حضور او به علاوه ی از راه رسیدن پیانیچ و بن عطیه می تواند بیانیه ی محکمی برای رقبای اروپایی یووه باشد، این پیام که یوونتوس نه تنها مصمم است که در ایتالیا که در اروپا هم مدعی باشد.

 

پیانیچ (7.46) و ایگوایین (7.74) ‌، به ترتیب نفرات دوم و اول برای رم، پس نه تنها یوونتوس به شدت تقویت شده اس، بلکه آنها قوی ترین رقابیشان را برای فتح اسکودتو تضعیف کرده اند. در حالیکه روی کاغذ، بانوی پیر شانس اول اسکودتوست، تمام تلاششان را برای کسب سومین قهرمانی اروپا می کنند.

 

از WhoScored. com


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: